onsdag 9. februar 2011

Hva og hvordan?

Har aldri blogget før, men da vi fikk denne oppgava tenkte jeg at det sikkert ikke ble noe problem, men det er virkelig ikke enkelt! Hva skriver man om? og Hvordan formulerer man seg? Problemet er vel egentlig det å finne noe å skrive om, noe medierelatert. Har tenkt en del og sett i forskjellige bøker for inspirasjon, men syns det er vanskelig å legge ut noe som gir mening. Synes også det å skulle publisere noe for så mange er litt uvant og krevende.

Noen som har forslag til inspirasjon?

3 kommentarer:

  1. Det blir fort litt vanskelig å blogg i ett bestemt tema, men hvis du setter den ned og skriver opp alt du assosierer med media vil du nok få en liste på ting du kan blogge om. Du kommer sikker til å komme på mindre gode forslag også, men prøv å jobbe videre med dem underveis, plutselig har du jobbet deg frem til et genialt innlegg.

    Jeg skal ikke komme med forslag til formulieringer osv. jeg skriver nemlig like klumsete som jeg snakker :P

    SvarSlett
  2. Jeg lurer på en ting, Rikke. Du valgte jo media etter å ha prøvd realfag først. Hvorfor? Og hvordan opplever du krava i faga, er de annerledes, strengere? Er den faglige tilnærminga ulik? Du har jo erfaring nå fra to ulike fagområder og kan øse av den.

    SvarSlett
  3. Sant, men det er alikevel vanskelig å finne noe interessant å skrive om :P Mangel på fantasi, men det kommer nok noe snart :)
    Hvorfor jeg valgte det bort? Fordi jeg bare fant ut at det blei for mye, og ikke noe jeg var spesielt interessert i.
    Er bare ikke helt inn i denne bloggverdenen, men det kommer nok snart - det må det bare :)

    SvarSlett